srijeda, 25. srpnja 2012.

Harteru 2012 obilježila dobra glazba i skroman izgled bivše tvornice papira


Iza nas je još jedna Hartera, riječki glazbeni festival koji se po osmi puta održao od 19. do 21. srpnja u bivšoj tvornici papira. Nema spora kako se radi o jednom od najiščekivanijih urbanih događaja u Rijeci, iako se mora priznati da je hype za ovogodišnje izdanje Hartere izostao... Zbog objektivnih okolnosti.


Vikend u kojem su se održavala dva velika događaja poput Big beach partyja sa Carlom Coxom na Zrću te jubilarni, 10. Seasplash festival u Štinjanu, nisu sigurno išli na ruku Hartere, a malo prijavljenih gostiju (oko 1200) na facebook eventu dalo je naslutiti kako će festival biti slabije posjećen.
Pod objektivne okolnosti smanjenog hypea ubrajam i nešto skromniji glazbeni program te veću cijenu ulaznice u usporedbi s prijašnjim godinama kada je bilo više izvođača. Bez obzira što je osma Hartera meni osobno ponudila dobra i aktualna imena svakoga dana na glavnoj pozornici, izgleda kako je publici falilo širine glazbenih žanrova. Moglo se među ljudima čuti kako rock i dalje nije dovoljno zastupljen, a ono što je od bendova bilo ponuđeno, žale se na mali kapacitet Rock & DJ stagea.

Slika 1. Glavna pozornica

Razgledavanjem lokacije bivše tvornice papira moglo se primijetiti kako je ovogodišnjoj Harteri nedostajalo šarenila i kreativnosti. Ne otvaranjem Hotela i Elektro Svetišta izgubilo se puno na doživljaju, odlično zamišljen lanjski stage na koritu nije bio u funkciji, Radio Isus na terasi je nestao, RBMA floor je preselio na Terraneo. Fontana di Hartera, Secret stage i nekoliko instalacija nisu uspjeli dati sliku bajkovitog mjesta koje je krasilo Harteru prijašnjih godina.
Ovogodišnja novina je bila uvođenje četvrtka kao prvog dana festivala. Radni petak smanjio je posjećenost (cca. 2000 ljudi) u četvrtak, iako su Laurent Garnier presents L.B.S. i AZARI & III na kraju dobro popunili glavnu pozornicu. S druge strane, nastupi preko tjedna smanjuju cijenu, pa se time organizacija olakšava angažiranje velikih izvođača.

Slika 2. AZARI & III

U četvrtak svi su putevi vodili na glavnu pozornicu, gdje je nakon domaćeg house dvojca Highland Brothers live nastupio hvaljen od medija i publike kanadski disco bend AZARI & III, koji su svoj nastup odradili vrlo profesionalno i zapaženo, odličnom komunikacijom s publikom te angažmanom dvojice pjevača koji su se rasplesali po pozornici. Iza sebe imaju tek jedan album (istoimeni), kojeg su zajedno sa svojim najvećim hitovima poput "Manic", "Hungry for the power" i "Reckless (With Your Love)" predstavili riječkoj publici, te sve uvjerili da na pozornici zvuče još bolje.
Nakon koncerta s bendom i DJ seta, sa slušanjem L.B.S.-a (Loud Bass & Samples) upotpunio sam kolekciju Garnierovih projekata. L.B.S. je definitivno najbolje što može rejveru ponuditi. Ljudi su spominjali njegov odličan nastup na Exitu, pa se puno očekivalo od njegove svirke na Harteri. U četiri sata zajedno sa Scan X-om (treći član L.B.S.-a Benjamin Rippert trenutno ne nastupa zbog privatnih razloga), Garnier je odsvirao pravi festivalski set prožet pravim underground technom, houseom, acidom, uz odlično miksanje u kojem sve ide fluidno bez da osjetiš prijelaz. Dugi niz godina njegovo bookiranje na Harteri je bilo visoko na listi prioriteta, izgleda kako se Garnier ovim nastupom zadužio riječkoj publici.

Slika 3. Laurent Garnier

Druge večeri Hartere svi su čekali koncert GusGusa. Više stotina ljudi je stajalo na vanjskim šankovima do početka Islanđana, mada se dobro popunila glavna pozornica u vrijeme nastupa Asian Dub Foundation Sound Systema, koji su okupljenu publiku razbacali s dubstepom i drum 'n' bassom. U isto vrijeme, Rock & Dj stage je bio pretijesan za sve one koji su željeli poslušati Dječake.
S pola sata zakašnjenja, na glavnu pozornicu stupaju četvero Islanđana. Praćenjem raznih recenzija portala, nitko ne spominje da je GusGus stigao bez svoje pete članice, vokala Urður Hákonardóttir. U intervjuu za Soundguardian pred nastup na Harteri jedan od osnivača benda Birgir Thorarinsson otkrio je da riječka publika može očekivati zavodljive vokalne bravuroze pjevačice, no ona nije stigla na koncert. Iako su nastupili s dva muška vokala, nedostatak ženskih vokalnih dionica u dobar broj pjesama morao se kompenzirati snimljenim matricama ženskih vokala. 

Slika 4. Gus Gus (Daniel Agust)

GusGus odradili su dobar koncert pred skoro dupke popunjenom glavnom pozornicom. Prvih par pjesama publika je doživjela u pravom deliriju, no kako je vrijeme išlo tako je koncert ulazio u jednu rutinu iz koje se do kraja nisu izvukli. U jednom trenutku koncerta uzbuđenje je poraslo kada su se članovi benda Högni Egilsson i Stephan Stephensen počeli hrvati pred očima publike, a potonji je u poziranju pokazao zavidno stanje svojeg mišićavog tijela, iako se taj dio nije činio prikladnim.
GusGus nije uspio nadmašiti headlinere s prijašnjih Hartera, ali je pokazao da njihova kombinacija psihodeličnog i romantičnog zvuka, koji dobra balansira između melodičnog techna i elektronskog popa, zvuči zanimljivo na festivalu. Čuli smo skoro sve stvari sa aktualnog albuma "Arabian Horse", uključivši "Selfoss", "Within You", Deep Inside, "Over" i dr., ali i stvari s prijašnjih albuma poput "Add This Song". Njihov najveći hit "David" nažalost nismo čuli.




Nakon GusGusa, ljudi su masovno napuštali Harteru. Pola hale popratilo je nastup francuskog DJ-a Gesaffelsteina, a u zraku se već osjetilo da je to ujedno i kraj ovogodišnje Hartere.
Regionalni i domaći bendovi, sudeći po izvještajima, nisu uspjeli privući znatan broj publike u subotu. Četvrtak i petak su bili glavni dani, no ipak se očekivalo da će subota, kao udarni dan u tjednu, posjetiti veći broj ljudi. 
Suma sumarum, Hartera 2012 je bila skromnija nego prošlih godina, kriza i manjak sponzora uveliko je utjecalo na ovogodišnje izdanje. Nadajmo se kako će već sljedeća biti bolja te da će se Harteri vratiti sve ono što ju je činilo posebnom.


Nema komentara:

Objavi komentar