ponedjeljak, 19. studenoga 2012.

Organizirati party u Hrvatskoj = mazohizam?



Mislim da je većina upoznata sa situacijom koja stanuje u našim klubovima. Svjedoci smo praznih klubova i vrlo slabe posjećenosti, a kad se vidi propuh ne trebaš biti visokog IQ-a da dokučiš da je organizator zaronio (čitaj: financijski podbacio), ili vlasnik prostora ili promotor (vanjska organizacija).


Organizacija partyja je vrlo rizičan biznis u Hrvatskoj, ali i u svjetskim party metropolama gdje vlada veća konkurencija od naših klubova. U našoj sredini uglavnom se na kraju partyja zbraja minus, a "pozitivna nula" ili plus spada u sferu znanstvene fantastike. 

No, unatoč svemu tome, entuzijasta uvijek ima, ta ljubav prema partyjima i glazbi je nerijetko iznad novca. Promotori i vlasnici klubova jako dobro poznaju stanje na tržištu, afinitete i brojku potencijalne publike, pa bi se moglo reći da znaju procijeniti što prolazi a što ne. 


Isto tako, sve je manje prostora za manevriranje - zbog malog tržišta, needuciranosti publike i financijske krize - pa se jedni klubovi gase, otvaraju novi (ili isti pod drugim imenom), odlaze stariji promotori, dolaze novi. I tako u krug dok se ne potroši entuzijazam i resursi. Za organizirati party trebaš biti i hrabar, ili lud, ili oboje. Radi se o velikom kockanju. 


Recimo da želite napraviti party sa inozemnim DJ-om u klubu, morate biti svjesni da vas očekuje briga oko stotinu stvari: od izrade financijskog plana, odabira željenog DJ-a koji može privući publiku, kontaktiranja i pregovaranja sa booking agentom, ostatka line upa koji odgovara gostu, pratećeg sadržaja (VJ-ing, dekoracije), odabira datuma i cijene ulaznice, mozganja o dizajnu promo materijala (plakati, flyeri...), organiziranja smještaja, letova i prijevoza, dogovaranje sponzora (ako ih ima), koordinacije s klubom, nabavka opreme, promocije na internetu, animiranja ljudi kako bi se stvorio hype da se taj događaj ne smije propustiti... Posla i izdvajanja financija preko glave, a niste još ni otvorili klub niti prodali ulaznicu.






Izraditi financijski plan prvi je potez koji treba napraviti. Poznato inozemno DJ ime ima svoju (višu) cijenu, a da ne govorim kako postoje i ostale stavke na rashodovnoj strani troškovnika: najam kluba, ostali DJ-i, VJ-ing, printanje i ljepljenje plakata, letovi za gosta, prijevoz, smještaj, najam DJ i VJ opreme, dizajner, booking fee agentu, plaćanje osobe na ulazu, večera s DJ-om/ima, piće u klubu za goste itd... 


Sve to iznimno košta, a troškove treba postaviti u okviru budžeta koji se može zatvoriti prodajom ulaznica od posjetitelja kluba. Prednost pred ostalima svakako možete imati ako ste dobar pregovarač, u dobrim ste kontaktima s agencijama, održavate dobre odnose s ljudima involviranim na sceni, DJ-ima... Ako nemate te prednosti i pomoć okoline, očekujte još teži posao i veće izdvajanje za gore spomenute stavke troškovnika.


Ne postoji formula za uspješan party, pogotovo ne u sredini kao što je Hrvatska, gdje se krpa kraj s krajem za život, kamoli ne za luksuz poput izlazaka. Jedino što možete je unijeti sebe kompletno u organizaciju, koristeći stečene pregovaračke vještine, znanja i voodoo ako je potrebno. 


No, ni tada vam nije zajamćeno da će party dobro proći, jer promotor po broju prodanih karata "ocjenjuje party". Da bi se posjetitelji i dalje provodili na voljenim partyjima morat će se češće pridržavati ovoga što piše ispod na fotografiji.






2 komentara:

  1. Da su partyi nečemu ljudi bi dolazili. Vrlo jednostavno... nit se ulaže u kvalitetu razglasa, light-a, VJ-inga, da prostor bude lijepo zamračen itd itd... Dođete u neki klub i napravite party loše kvalitete i onda se čudite što nitko neće platit upad... Pa normalno da neće, ponudite im nešto natprosječne kvalitete i idući puta kad isto napravite bit će vam krcat klub, zagarantirano. Vi biste uspjeha bez muke, da dođete samo u neki klub, upalite plejere i eto partija... E ne bude...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne možeš reći da su svi partyji loši. Neki se programi trude oko VJ-inga, lighta i dekoracije prostora, no ni to nije jamac uspjeha.

      Izbriši